Umat Islam diperbodohkan:Episod ketiga


Aku; Pak Cik ni dari tadi asyik cerita tentang kehebatan orang2 pak cik jer…
    Takkan takda perkara2 yang merisaukan pak cik….
    orang kristian banyak masuk islam kan…
    takan pak cik tak risau..takan gereja buat tak tahu jer…

   Bishop ; alangkan umat islam sendiri hilang islam yg sebenar,ini kn pulak yg baru masuk….
    ya,raja kami (Paus) Pope Benedict prnh bg tau sy bhwa kami tidak akan menemukan Muhamad ke-2 (Al-Masih Mahdi),
   sebelum dia berjaya menemukan kami kepada khalayak ramai

    Aku; tapi.. orang islam percaya Al-Masih Mahdi akan dilantik dan kemudian melaksanakan misinya
    Bishop ; bagaimana jika saya kata dia tidak tahu siapa dirinya,
    dia mengetahui kebenaran dan melaksanakannya hanya kerana perasaan tanggungjawab,
    perlantikanya sbg Al-Masih Mahdi itu menandakan usahanya telah berhasil dan bukannya baru bermula.

    Aku; tapi kan kenapa dia berjuang pada waktu dirinya belom dilantik, selepas dilantik tak boleh berjuang ke?
    Bishop ; inilah yg merisaukan kami,
    Al-Quran dan Nabi Muhamad tidak akn menipu tetapi ada sedikit helah yg disembunyikan daripada kami,
    mana mungkin dgn mudah berkata dia Al-Masih Mahdi muncul dan dilantik…..
    klu begini senang2 saje kami menemukannya.
    Pope Benedict ada ckp Muhamad kali ini berbeza dgn Muhamad terdahulu,
    ulama2 kamu dibiarkn hidup sebab Muhamad yang dimaksudkan sedikit pun tidak menyerupai mereka2 itu.
    Muhamad akn kelihatan spt penjenayah, orang yg melakukan kesalahan
    tetapi sebenarnya dia membawa kebenaran…..
    sedangkan kami pula spt org baik yg memperjuangkn nasib kamu.
    ya..kerana dia tidak mahu kebenaran tertanggung di bahunya,
    kamu tidak akan menemui sebarang huruf2, abjad2 dan ayat2 dlm usahanya..


    Aku; ….abis tu sapa pulak yang akan ikut Muhamad ke-2 (Al-Masih Mahdi),? macamana nak tahu dorang?
    Bishop ; kalau kamu mahu tahu … 
    kamu datang kpd sesiapa sahaja dan kemudian ceritakan kebenaran kepada mereka,
    selepas kamu mendapat tempat di hati  mereka…
    mereka akn mengatakan kamu adalah org2 yg baik2 dan kata2 kamu adalah paling benar…
    Oleh itu kebenaran sudah tertanggung di bahu kamu,
    mereka melihat kamu….nama kamu..
    kemudian kamu bersikap buruk lalu kamu perhatikan saja ragam mereka…..
    mereka akn mengatakan kamu adalah org2 paling jahat…
    dan kata2 kamu adalah paling dusta…
    mereka adalah org yg paling lemah kerana memerlukan kebaikan kamu utk membuat keputusan,
    sama ada cerita yg kamu jaja itu benar atau dusta.
    dan org yg gagah adalah mereka yg tidak memerlukan kebaikan kamu untuk memutuskan bahawa cerita kamu itu benar,
    dan tidak memerlukan kejahatan kamu untuk memutuskan bahawa cerita kamu itu dusta.
    mereka ini adalah org2 yg akan menyertai Muhamad ke-2 (Al-Masih Mahdi).
    ”Permata yg hilang dari tangan org mukmin” akn kembali semula kpd tuannya,
    kerana mereka org yg sudi menerimanya tidak kira bagaimana ia akan datang….
    dan mereka adalah org yg benar2 yakin bahawa kebenaran itu milik tuhan dan Muhamad hanyalah sebagai penyampai
    (so…lepas jiran cakap macam ni aku pun ‘test power’ la kebenaran yang aku cerita kat korang ni…aku nk tau golongan mana yang jiran maksudkan)

Perkara ini perlu sangatlah kita teliti,
seandainya mereka mencari Muhamad ke-2 (Al-Masih Mahdi).begitu juga dengan kita,
kita pun janganlah disangka dengan sebegitu mudah untuk menemui Al-Masih Mahdi ini.
Mereka pun sedang mencari dan kita pun akan terus ingin bersamanya.
Sehinggakan suatu masa nanti kita pun susah untuk mengenalinya,
oleh kerana agama yang telah mereka cuba pesongkan dan amat sukar bagi kita untuk menerima agama,
sepertimana agama yang di bawa Oleh Baginda Rasulullah s.a.w. (Nabi Muhammad) nanti.
Oleh itu kita hendak tak hendak,
mahu tak mahu pasti kena menyusuli agama sebagaimana yang Nabi Muhammad mula-mula beragama,
dan itu lah yang sebenarnya.
Dan yang lebih susah nanti bagi kita untuk menerimanya.
Sehebat mana perancangan mereka,
perancangan Allah maha hebat.

    Bishop ; inilah yg merisaukan kami,
    Al-Quran dan Nabi Muhamad tidak akn menipu tetapi ada sedikit helah yg disembunyikan daripada kami,
    mana mungkin dgn mudah berkata dia Al-Masih Mahdi muncul dan dilantik…..
    klu begini senang2 saje kami menemukannya.

    Firman Allah:
    mereka menjalankan tipu daya,
    dan Allah menggagalkan tipu daya (mereka),
    kerana Allah sebaik-baik yang menggagalkan tipu daya.
    Al-Quran
    Surah Al-Anfal
    Ayat - 30
 
Aku; saya tengokkan……
    pak cik dengan kawan2 pakcik dan paderi muka lebih kurang sama je..
    malah muka Paus macam muka pk cik,
    muka pak cik macam muka Paus
    sekarang ni susah nak bezakan wajah Yahudi dengan orang2 Amerika,Eropah..
    semua lebih kurang jer…apasal ek?
   Bishop ; orang seperti kamu bila melihat wajah manusia,
    itulah yg kamu katakan….
    tapi bila kami melihat wajah manusia,
    tembus ke lubuk hati mereka,
    apa yg mereka lalui sehari-harian,
    apa yg ada di jiwa sehingga menyebabkan wajah mereka spt ini dan seperti itu..

    Aku ; apa kaitan kehidupan seharian dengan jiwa dan wajah…
    setakat muka,alat solek pun boleh tukar muka….
    Bishop ; (PAUS) PoPe BENEDICT paling arif akan hal ini….
    kami gelarkan dia sbg “millon soul man”….
    ya, ada berjuta- juta jenis jiwa manusia di dunia ini,
    perbezaan jenis jiwa2 itu sangat2 lah kecil umpama tebal kertas yang dibahagi 1000.
    seseorang yang namanya Paus,
    mampu menghitung spt itu walaupun di depannya ada jutaan manusia…
    dia mampu menyebut mereka 1 per 1…
    ini adalah kemampuan Nabi Muhammad dan sahabat2nya,
    yg kini ia menjadi milik kami…
    perasaan kamu itu terhasil dari gerakbalas terhadap “barangan buatan kami”.
    kamu lakukan ia setiap hari,
    lama-kelamaan ia akan menjadi spt air yg menitis mejadi lopak,
    bila lopak itu kelihatan ia telah menjadi jiwa…
    huruf2,abjad2 dan ayat2 tidak layak sbg bahasa,
    maka wajah kamu adalah sebaik bahasa yg mampu menerangkan apa yg terkandung di hati kamu…
    cantik atau hodoh bukan penentu…
    tapi terang atau malap cahaya di wajah kamu

    Aku; tadi pak cik cakap ada berjuta jiwa manusia…
    banyak sangat,mcmana boleh jadi macam tu..
    yang saya lihat manusia ni
    Cuma ada 4 jenis jiwa je….
    jahat,sederhana,baik dan sangat baik..
    tapi gereja nampak ada berjuta-juta jenis pulak….
    pelik dan ajaib….
    Bishop ; sebab itu kami wujudkan pelbagai aktiviti kehidupan manusia yg tiada pada zaman Nabi Muhamad dahulu..
    sehingga hari ini ada pelbagai peranan manusia yg palsu…
    dari kecil kamu ke sekolah,ke universti,bekerja…
    di dalamnya terdapat berjuta2 juta pekerjaan (karier)..
    maka berjuta2 akitiviti maka berjuta2 jiwa hasilnya…
    Manusia ini sungguh bodoh….
    mereka bgtu menyayangi pekerjaan,
    malah kami buatkan mereka tersepit jika tiada kerjaya…
    oleh itu mereka akn menyayanginya..
    malah berebut2 memilikinya….

    Aku; untuk apa orang2 pak cik mewujudkn berjuta2 jiwa manusia…
    apa orang2 pak cik dah buat…
    tapi betul jugak sebab pak cik ni sendiri tak bekerja…sembayang je kuat..
   Bishop ; ada pelbagai agama di dunia ini,
   wajah2 manusia bergantung kepada agama yang mereka anuti,
   wajah org2 islam lain,
   wajah org2 kristian lain,
   wajah org2 yahudi lain,
   wajah org2 hindu lain,
   wajah org2 budha lain…
   perbezaan wajah manusia pd mse itu sangat ketara….
   sebab aktiviti seharian mereka berlainan,
   aktiviti seharian mereka adalah agama,
   tidak wujud perkara lain…
   oleh sebab itu kami berusaha untuk melucutkan wajah2 agama dalam diri mereka
   maka kami cipta aktiviti kehidupan yg kamu lihat pd hari ini…
   maka wajah mereka akan kelihatan sama saja…
   dan jiwa mereka pasti sama..
   misalnya begini…
  cuba kamu lihat wajah orang yg berumur 20 tahun pada hari ini,
  dan kemudian lihat wajah orang yg mempunyai umur yg sama,
  tetapi hidup pada 30 tahun yg lepas….
  kamu bandingkan…
  adakah sama?
  (ni yang susah…aku termenung kejap,akal aku balik Malaysia kejap…mmm..amoi, awek, ane, karu,..)

    Aku; betul jugak ek….
   sebab macam dekat Malaysia,
   perbezaan generasi memang ketara…
   muka orang2 muda,
   melayu dah mcm cina,
   cina dh macam melayu..
   bohsia dah mcm amoi,
   amoi dah mcm bohsia…
   kadang2 tengok gambar dekat myspace, facebook, friendster..
   susah nak cam apa bangsa dorang…
   (dia ni tau pulak dia bohsia,amoi,myspace semua tu..hehe)
    Bishop ; mereka yg berjuta2 jiwa itu kami gabungkan aktiviti kehidupan mereka,
    untuk menghasilkan 1 wajah manusia baru,
    jiwa manusia baru,
    jiwa tanpa agama padanya,
    yang tidak terdapat pada mana2 zaman sebelum ini..
    dan mereka itu adalah jiwa pemilik wajah yg kamu panggil mereka sebagai…..”Cute”
    lihatlah!
    Orang spt mereka semakin membanjiri setiap pelusuk dunia….
    semakin melimpah memenuhi bangsa dan agama sendiri….
    maka tamatlah riwayat agama sedunia…

   Aku;mereka yang berwajah “cute” ???..
   macam orang2 saya bangsa melayu..
   tapi memang saya perasan muka dorang dah tak macam melayu,
   sebab memang bangsa Melayu kebanyakannya hensem2 & lawa,
   kulit mereka putih yang berubah atas factor kepanasan bumi Nusantara,
   macam orang agama budha..
   tapi tak jugak…ini suatu fenomena ajaib..
   Bishop ; lihat saja di alam maya (internet)..
   Mereka betul2 menyukai wajah mereka,
   malah berasa bangga,
   padahal mereka tidak menyedari kerosakan jiwa,
   dan mereka orang2 paling berpotensi untuk dimurtadkan,
   menyembah kami sedikit masa lagi…

    Aku; macamana orang2 pak cik menghitung potensi mereka untuk diperlakukan begitu?
    Bishop ; kamu datang kepada mereka,
    kemudian kamu suruh mereka membenci wajah mereka sendiri…
    lihatlah,
    mereka akan mempertahankan wajah mereka
    dan mereka pula berkata bahawa kamu ini org gila…
    dan ingatlah bahawa tuhan kpd Nabi Muhammad telah memberikan kami ramai pengikut dari kaum perempuan
   
    Aku; kalau begitu…golongan ini telah dipersiap2kan untuk Al-Masih Dajjal ke?
    Bishop ;
    ya….
    mereka adalah golongan paling lemah,
    jiwa2 mereka bergantung sepenuhnya kepada “barang buatan kami”….
    dan mereka yg lain jika tidak sempat didatangi Al-Masih Dajjal,
    akan diuruskan oleh Lucifer = Iblis
    Lucifer akan dtg apabila mereka di waktu ajal maut (ketika kematian)….
    Lucifer membisikkan ke telinga mereka akan pertolongan dari sakitnya maut…
    dan mereka akan dihantar ke neraka selama-lamanya….
    dan ia telah berlaku……

    Aku;ini semua mengarut…..apa buktinya?
    (aku rasa terkejut…kali ini baru jiran ketawa tapi dengan cara yang sopan )
   Bishop ;
   baru2 ini kami terima berita mengenai si penjaga kubur Makam Nabi Muhamad,
   dia membaca al-quran disisi makam dan tertidur,
   kemudian dia bermimpi bahawa Nabi Muhamad dtg kpdnya
   dan mengatakan bahawa Nabi Muhamad telah mengunjungi umatnya
   dan mendapati bahawa dalam 60,000 org islam yg kembali kepada tuhannya,
   tiada seorang pun yg benar2 beriman kpd tuhan.
   dan kamu tahu bahawa Lucifer tidak diizinkan untuk menyamar sebagai Nabi Muhamad. (sama ada mimpi atau realiti)
    (pergh……cuak jgk aku dgr,cm ne dorg bleh survey cm ni skli,
    berdasarkn wajah..
    dan create suatu kehidupan yg melahirkan bangsa yg korg suke kata bila nmpk je kte….”cute nyer awek ni”)
    (aku rse dorg yg muka CUTE  macam ni dalam pemerhatian gereja….
    rupa2nya dorg benar2 tahu diri kita lebih dari kita sendiri….”cute” banyak maksud )
    Nasib baik cerdik pandai tak buat akaun facebook, beruntunglah mana2 manusia yang tak dedahkan gambar ke sana  !!!

Apabila membaca petikan di atas saya terfikir,
Bishop ini tahu juga bahawa Iblis/ Lucifer tidak diizinkan menyerupai Rasullulah Nabi Muhamad.
Saya ingatkan hanya umat Islam yang tahu tentang perkara ini.
Ini menunjukkan pihak Gereja Roman Katholik tahu bahawasanya agama Islam sememangnya agama yang betul & benar !!!

   Bishop ; perangai org2 islam sungguh kelakar….
   apakah hati mereka semua sudah buta…
   adakah kami perlu cederakan sebelah mata kami sendiri supaya mereka berkata “ rupa-rupanya inilah org yg ditunggu-tunggu”…..
   padahal kami sudah singgah di kuil sulaiman
   sekejap lagi kami akan ke tengah-tengah bumi
(korang ingat lagi tak cerita The Lord Of The Ring ???)
(korang ingat lagi tak slogan “One Ring To Rule Them All ???)
(korang ingat lagi tak episode di mana Istana Sauron ada di Middle Earth ???)
(korang ingat lagi tak MATA_1 yang terapung2 di menara tu ?)
(korang tak perasan ke Filem itu adalah simbolik kepada peperangan antara Umat Islam & Tentera Dajjal tak lama lagi)
(ingat lagi tak terdapat watak2 seperti Gandalf, Legolas, Sauron, Urukhai, Hobbit, Elves,Arogorn)
(barangkali itulah watak2 Nabi Isa, Imam Mahdi, Bani Tamim, Dajjal, Iblis, Tentera2 dibayangkan di dalam filem ni ??? )
   kebodohan org2 islam sangat menakjubkan….
   sebelum ini Paus benedict xvi pernah datang ke sini,
   menyambut harijadinya yg ke-81..
   ya..ia disambut di ‘ground zero”ramai org datang,
   mereka sayang kpd Paus….

    Aku;….eh, itu kan tempat world trade centre (WTC) runtuh..kenapa buat dekat situ pulak…
   Bishop ; sebelum rombongan vatican terbang ke sini….
   Paus bergurau dgn seorang Monsignor..
   dia berkata
   “saksikanlah….
   org2 islam akan melihat saya berbahagia di mana tempat itu telah memberi izin untuk peluru dihadiahkan kepada mereka
    “sangat merbahaya tuan datang ke sana…mahu saya hantar semua ‘cantus’ untuk lindungi tuan?”..
   kata Monsignor..
    Paus pun berkata
   “biarkan ‘Cantus’ tidur puas-puas..
   kemudian saja kita kejutkan ‘Cantus’ bila Muhamad ke-2 (Al-Masih Mahdi).datang nanti”…
   Paus pula berkata kpd Monsignor
   “tidak perlu nak dirisaukan selagi saya tidak mencederakan sebelah mata saya
    bukankah saya menyambut hari jadi saja?”…
    saya sungguh hairan,
   bila kami kata “paus menyambut harijadi”….maka org2 islam pun akan kata “dia cuma sambut hari jadi saja…bukan ada apa-apa pun”
   rupa-rupanya orang islam lebih bodoh dari jangkaan kami….
   kebodohan mereka mengatasi usaha kami untuk membodohkan mereka…..
   menakjubkan…
    (ini dh lebih!..dari td sedap je ckp islam bodo..ikut kn ati nak je aku tampar2 laju2 je muka dia…tp sabar je la)


nanti kan episod ke-4
Share on Google Plus

About amirulhaizad

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 peminat :

✿ Syunathegadis ✿ said...

sini ada satu peminat :)
thank you yaa for your comment on my entry !
balas kunjungan :)

My MiRa said...

hurm...subhanallah

Mr.B[e]ave[R] said...

@syuna:thanks balas kunjungan..sma2 kunjung mengunjung

@mira:banyak yang kite lupe nak kaji...tu yang pengaruh lua senang masuk