Umat Islam diperbodohkan:Episod kedua



Bishop ; saya sangat gembira dengan cara org islam memahami AL-QURAN.
    mereka membaca dengan suara yg merdu,
    kemudian MENDAPAT PINGAT…
    kami tidak memberi pingat kepada pembaca Injil (bible hari ini is totally salah).
   
    Aku; betul ke paderi2 Jesuit, Bishop pernah baca AL-QURAN dan mereka mnghafalnya?
    Saya pernah dengar yang gereja mengkajinya…..
    tapi sama ke macam orang islam mengkaji ?…
    tak mungkin sama…betul tak?
    (jiran hanya senyum dan menganggukkan kepala sahaja n termenung jauh…)
    Bishop ; pertama kali kami berkenalan dgn Al-Quran selepas Nabi Muhammad diambil tuhannya,
    dan kami membaca dgn telinga,
    selepas Salahudin mati,
    kami membaca dengan mata,lidah,hidung,tangan,kaki dan kulit….
    kami buka halaman pertama,
    kami baca kemudian kami datang kepada dunia dan hasilkannya..
    kemudian kami buka halaman kedua,
    kami baca..
    kemudian kami berkata
    “oh…macam ni rupanya kehidupan manusia diciptakan tuhan……
    kita perlu lakukan sesuatu”..
    kami datang kepada dunia dan hasilkanya..
    kemudian kami buka halaman ketiga,
    kami baca…
    kemudian kami berkata
    “ alamak…tuhan buat begini pulak!!…
    kita tak boleh biarkan,
    kita mesti buat sesuatu”
    kami datang kepada dunia dan hasilkanya..
    dan begitulah sehingga halaman terakhir…..
    dan siapakah kamu org islam pada hari ini?
    kamu melihat dunia yg kami hasilkan tadi ,
    kemudian kamu datang kepada al-quran,
    kemudian kamu berkata
    “ apa ayat yg aku nak guna dan tampal bila aku berhujah di depan orang nanti?…ayat ni boleh la”
    kamu datang kepada dunia kemudian berkata
   “lihat dunia telah berlaku seperti ini….seperti itu,cuba rujuk ayat ini,,,,ayat itu…hadis ini…..hadis itu…..”
    kemudian kamu dgn bangga berkata
    “ inilah janji tuhan yang ayat al-quran dijamin tidak akan berubah”
    padahal kami sengaja membiarkan tulisan tulisan pada kertas itu kekal,
    kemudian kami berpura-pura hendak mengubah tulisan dan berpura-pura gagal supaya kamu berkata
    “inilah janji tuhan yang ayat al-quran dijamin tidak akan berubah”
    sungguh bijaksana orang islam….
    janji tuhan disangkanya tulisan-tulisan….
    Membuatkan raja mereka berkuasa ke atas agama dan adat sahaja telah menyebabkan rakyatnya berharap pada dakwat dan pena…
    dan hari ini mereka berlaga, dakwat siapa lagi pekat…..pena siapa lagi berkilat
    teramat besarlah jasa zaman penjajahan kepada tuannya..yang teramat mulia Paus

    Aku; sedap je pak cik cakap…..kalau org2 pak cik x ubah tulisan pun,
    org2 kami al-hafiz n al-hafizah sememangya dah hafal penuhya AL-QURAN dan terjemahanya…..
    yg ni pun bukan janji TUHAN ke?
    Bishop ; hafalan mereka hanyalah tulisan2…..
    apabila kamu bertanya tentang AL-QURAN kepada mereka…..
    Ingatan mereka akan kembali menjadi tulisan semula….
    (jiran hampir ketawa,tp cpt2 dia tutup mulut dgn tangannya,dengusan hidungnya n matanya berlinang hampir gugurkan air mata…seperti merasakan kebodohan umat islam btul2 menggelikan hatinya….dan aku rase malu gila bila tengok reaksi dia cm ni….)
   Bishop ; maafkn saya….tapi kalau kamu mahu lihat kebenaranya…pergilah uji mereka

    Aku ; tadi pak cik cakap membaca AL-QURAN selepas Salahudin mati (wafat)…
    gaya pak cik cakap “BERKENALAN DGN AL-QURAN selepas Nabi MUHAMAD DI AMBIL TUHANNYA” tu…
    seolah2 org pak cik sangat hampir dengan peristiwa itu..
    tak faham la saya…
    Bishop ; sangat2 lah sukar untuk mengetahui rahsia AL-QURAN tanpa Nabi MUHAMAD,
    kami sempat belajar dengan memerhatikan sahabat-sahabatnya sahaja,
    mereka begitu sibuk menawan dunia…
    hampir suku bumi di bawah keamanan Islam.
    waktu itu,
    kami masih di padang pasir,
    tapi hampir tiada tanah lagi untuk kami berdiri,
    kerana terlalu sibuk melebarkan empayar,
    mereka telah cuai…
    kami membawa diri sehelai sepinggang meninggalkan tanah yang kami cintai
    lalu kami menemui suatu bumi yang tidak pernah kami bayangkan sebelum ini,
    bumi yang subur dengan tumbuhan,
    sungai yg mengalir deras dan sangat sejuk dan ada benda putih turun dari langit (salji).
    kami menemui suatu kaum yg sama kulit dan wajahnya seakan kami,
    dan kami spt pernah lihat dulu,
    tapi kami lupa….
    dan alangkah terkejutnya kami kaum itu menyembah Nabi Isa !!!…..
    ya.. Nabi Isa yg kami bunuh dahulu !!!

    Aku; dah tu apa kena mengena dengan Salahudin pulak?
    Bishop ; kami telah berkeluarga di sana,
    dan kami telah kembali duduk di gereja…..
    tetapi di antara kami..telah melakukan kesilapan besar…
    kami tidak tahu bagaimana Pahlawan Mulia Islam mendapat tahu Jacques de Molay sebenarya tidak menyembah Nabi Isa ..
    kalau begini Salahuddin tidak akan benarkan setitis pun air mani kami tumpah ke atas bumi…
    habislah tamat riwayat kami semua !..
    kami bermati-matian ke atas Salahuddin ….

    Aku; la..macam tu ker,
    abis tu yang baca AL-QURAN dengan mata,lidah,hidung,tangan,kaki dan kulit tu apa bendanya pulak…..?
    (jiran hanya angukkan kepala dan tersenyum puas..spt ada satu kejayaan besar)
    Bishop ; ya….ya….
    penyembah Nabi Isa telah kami tawan,
    Salahuddin telah kami tewaskan….
    dan sekarang ni kami perlu uruskan Al-Quran pula..
    kami telah melaksanakan Al-Quran 1 per 1 mengikut giliran ianya diberi kepada Nabi Muhamad
    dari 1 ayat kepada 1 ayat,
    dari 1 surah kepada 1 surah sehinggalah wahyu terakhir kepada Nabi Muhamad
    hampir 500 tahun kami berusaha untuk sampai kepada wahyu kedua terakhir…
    ia telah dilaksanakan dan yang teramat sukar mengerah kudrat kami seadanya adalah wahyu terakhir….

    Aku; kenapa boleh ada yang pertama lah,yang kedua terakhir lah..pastu yang terakhir…pasal apa org pak cik tidak buat semua sekali….
   Bishop ; kejayaan semua wahyu bergantung kepada keberhasilan wahyu terakhir
   jika wahyu terakhir gagal,
   maka lahirlah seorang lagi Muhammad (maksudnya…andai Muhammad gagal…seorang lagi nabi akan lahir )

    Aku; apakah wahyu terakhir itu sampai orang2 pak cik rasa perkara ini seolah2 menentukan Hidup atau mati gereja ?
    (saya tak fikir jiran akan sanggup mengucap ayat2 suci AL-QURAN dengan lidah sendiri,
    ia bertentangan dengan status dirinya….tapi jangkaan saya meleset,saya amat terkejut)
    Bishop ; mengucapkan isi kandungan Al-Quran
 
    Hai orang-orang yang beriman,
    bertaqwalah kepada Allah dan tinggalkan sisa riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman.
    Maka jika kamu tidak mengerjakan (meninggalkan sisa riba)
    maka ketahuilah bahwa Allah dan Rasulnya akan memerangimu.
    Dan jika kamu bertaubat (dari pengambilan riba),
    maka bagimu pokok hartamu;
    kamu tidak menganiaya dan tidak (pula) dianiaya.
    Dan jika (orang berhutang itu) dalam kesukaran,
    maka berilah tangguh sampai dia berkelapangan.
    Dan menyedekahkan (sebagian atau semua utang) itu, lebih baik bagimu, jika kamu mengetahui.
    Dan peliharalah dirimu dari (azab yang terjadi pada) hari yang pada waktu itu kamu semua dikembalikan kepada Allah.
    Kemudian masing-masing diri diberi balasan yang sempurna terhadap apa yang telah dikerjakannya,
    sedang mereka sedikitpun tidak dianiaya.
    Al-Quran
    Surah Al-Baqarah:
    Ayat 278 ~ 281

    Bishop ; melaksanakan wahyu terakhir akan menyebabkan gereja kelihatan sangat berkuasa…
    sangat bahaya jika disedari orang….
    kami telah melahirkan 1 kaum di dalam genggaman kami…
    mesyuarat itu dihadiri beribu- ribu org anak murid kami
    ketika itu Paus telah memutuskan untuk menyerahkan amanah yg teramat besar ini,
    agar kami boleh tidur sehinggalah Muhammad kembali semula. (iaitu Al-Masih Imam Mahdi)
    di antara anak murid kami telah menyahut
    “serahkan saja hal itu kepada saya,
    dan saya tidak peduli bagaimana ia akan dilaksanakan”…
    kami telah turunkan kesemua ilmu Al-Quran kepada mereka semua.

    Aku; sapa orang yang berani menyahut amanah tu? ..ni mesti bukan calang2 punyer orang…
    Bishop ; ya…dia telah dididik dgn sempurna,
    dia bernama…… MAYER ROTHSCHILD
    Kami menyerahkan Ayat Al-Quran pada Surah Al-Baqarah : (ayat 278-281) kpdnya untuk dilaksanakan…
    Hai orang-orang yang beriman,
    bertaqwalah kepada Allah dan tinggalkan sisa riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman.
    Maka jika kamu tidak mengerjakan (meninggalkan sisa riba)
    maka ketahuilah bahwa Allah dan Rasulnya akan memerangimu.
    Dan jika kamu bertaubat (dari pengambilan riba),
    maka bagimu pokok hartamu;
    kamu tidak menganiaya dan tidak (pula) dianiaya.
    Dan jika (orang berhutang itu) dalam kesukaran,
    maka berilah tangguh sampai dia berkelapangan.
    Dan menyedekahkan (sebagian atau semua utang) itu, lebih baik bagimu, jika kamu mengetahui.
    Dan peliharalah dirimu dari (azab yang terjadi pada) hari yang pada waktu itu kamu semua dikembalikan kepada Allah.
    Kemudian masing-masing diri diberi balasan yang sempurna terhadap apa yang telah dikerjakannya,
    sedang mereka sedikitpun tidak dianiaya.
    Al-Quran
    Surah Al-Baqarah:
    Ayat 278 ~ 281

    Aku; Apa status dia,apa lebihnya dia dari anak murid yg lain..
    Bishop ; bersamanya kami mengarahkan Jesuit memberi pedoman…..
    kami gelarkan dia “the guardian of the vatican treasury”
    sudah hampir 300 tahun,
    sedikit tahun lagi untuk merasa keberhasilannya.

    Aku; saya nak tanya la…tapi soalan ni akan membuatkan pak cik nampk seperti orang bodoh…
    Bishop ; tanyalah…sebab dari awal kita berbual,Islam telah kelihatan bodoh..
    
    Aku; kenapa PAK CIK begitu MUDAH MENCERITAKAN kepada saya,
    Kalau Paus tahu macamana, kalau saya cerita pada 1 dunia macamana….
    PAK CIK YG SUSAH NANTI….
   Bishop; saya tak perlu tipu awk…
   Umat Islam dah tidak mampu buat apa2 pun…
   lainlah kalau awk sahabat-sahabat Nabi Muhammad,
   sekarang jugak kami bunuh…
    ( pergh…ngeri kata2 dia ni…dgr dia sebut nama Rothschid jer,aku dh gigil,ngn spe la aku tgh ckp ni…korang nilai kn sndiri la kata2 dia)

Jika dilihat dari perbualan di atas, mereka telah memilih Rotschild untuk melaksanakan Surah Al-Baqarah 278-281 untuk dilaksanakan.
    Hai orang-orang yang beriman,
    bertaqwalah kepada Allah dan tinggalkan sisa riba (yang belum dipungut) jika kamu orang-orang yang beriman.
    Maka jika kamu tidak mengerjakan (meninggalkan sisa riba)
    maka ketahuilah bahwa Allah dan Rasulnya akan memerangimu.
    Dan jika kamu bertaubat (dari pengambilan riba),
    maka bagimu pokok hartamu;
    kamu tidak menganiaya dan tidak (pula) dianiaya.
    Dan jika (orang berhutang itu) dalam kesukaran,
    maka berilah tangguh sampai dia berkelapangan.
    Dan menyedekahkan (sebagian atau semua utang) itu, lebih baik bagimu, jika kamu mengetahui.
    Dan peliharalah dirimu dari (azab yang terjadi pada) hari yang pada waktu itu kamu semua dikembalikan kepada Allah.
    Kemudian masing-masing diri diberi balasan yang sempurna terhadap apa yang telah dikerjakannya,
    sedang mereka sedikitpun tidak dianiaya.
    Al-Quran
    Surah Al-Baqarah:
    Ayat 278 ~ 281

Sebenarnya ekonomi dunia dikawal oleh 2 keluarga Yahudi iaitu Rotschild dan Rockefeller.
Mereka telah menubuhkan The Federal Reserve untuk mengawal ekonomi Amerika Syarikat dan seterusnya ekonomi dunia.
Kita tidak terlepas dari riba mata wang!
Inilah rancangan maha jahat mereka tanpa kita sedari.
Inilah konsep Lending Money On Interest !

“..Dan sesiapa yang mengulangi lagi (perbuatan mengambil riba itu) maka mereka itulah ahli neraka, mereka KEKAL di dalamnya…”
Al-Quran
Surah Al-Baqarah:
Ayat 275


BENDERA VATICAN = KUNCI DUNIA UMAT ISLAM

di suatu sudut dinding rumah jiran ada sebuah bendera yang menarik perhatian aku..
kalau mengikut firasat aku berdasarkan status jiran..
sudah pastiya simbol salib atau patung jesus yang menghiasi bendera….
tapi bendera tu ada topi Paus dan 2 kunci bersilang…

    Aku; pak cik…
    kenapa kunci begitu penting dekat bendera tu…
    apa ada dengan benda bodoh seperti kunci ni….
    apasal tak letak salib jer macam biasakan?..
    Bishop ; yang itu ye…….. Itu bendera vatican..itu kunci dunia
    sebelum Nabi Muhamad diambil tuhannya,
    di suatu pembaringan….
    dia sdg diuji dgn suatu yg amat berat,
    tuhannya memberi pilihan sama ada kembali disisinya atau diberi “kunci dunia” serta hidup sehingga saat kerosakan umat akhir zaman.
    alangkah bagusnya jika Nabi Muhamad ambil “kunci dunia” itu…
    dan kami tidak perlu lakukan apa2 pun kerana ia pasti tertanggung di bahu Nabi Muhamad,
    tapi Nabi Muhamad pantas menghidu kalau ia menyebabkan umatnya mendapat kecelakaan.
    kami rampas “kunci dunia” itu dan membuatkan giginya mengikut kesukaan kami,
    supaya apabila Nabi Muhamad kembali nanti,
    kami dapat berkata…….
    “hai Nabi Muhamad inikah “kunci dunia” yang tuhan kamu maksudkan,
    ia telah mendatangkan kecelakaan kepada mereka”.
    selepas itu mereka semua meniggalkan Nabi Muhamad dan datang kepada kami…
    lalu bagaimanakah Nabi Muhamad dapat menuding jari ke arah kami?…
    telah kami sematkan “kunci dunia”itu pada bendera kami….
    akan kami hadiahkan kepada Nabi Muhamad nanti
   
    Aku; ….adakah ini bermaksud “kunci dunia” yang Nabi Muhamad tidak ambil tu..
    sekarang telah berada di tangan Vatican?
    Bishop; ya…
    bukannya jiwa2 kamu yang membentuk persekitaran….
    Tetapi persekitan dibina untuk membentuk jiwa2 kamu mengikut apa yg kami kehendaki…

    Aku; Kalau “kunci dunia” berada di tangan orang2 pak cik,macamana plk kunci dunia ni akan merosakkan kami?
    Bishop ; Nabi Muhamad dan sahabat2nya membina persekitarannya
    seperti “molekul-molekul yg disusun sebelah-menyebelah dan mengikat kuat antara 1 sama lain….”
    Lucifer telah berputus asa terhadap perkara-perkara yg besar,
    maka Nabi Muhamad mengingatkan sahabat2nya akan perkara2 yg kecil (molekul)
    dan kerosakan yg sekecil (molekul) telah berlaku kpd islam sedetik selepas Nabi Muhamad diambil tuhannya.
    kerana tuhan kepada Nabi Muhamad menghitung pahala dan dosa sekecil zarah molekul ,
    dan ikatan molekul-molekul2 ini boleh menjadi longgar dengan dihentam oleh daya sekecil zarah secara berterusan…
    maka sekecil zarah lah kami membina perkara-perkara di dunia ini…
    dan selebihya Lucifer akan menguruskanya
    cuba lihat kesenangan di dunia ini yg tiada pada Zaman Nabi Muhamad dahulu….
    apa yg ada di dunia skrng inilah yang membina hati2 dan jiwa2 kamu…
    yg sedikit pun kami tidak ambil,
    padahal kami yg membinanya hanya untuk kamu…..
    lihatlah manusia di sekeliling kamu..
    kebahagiaan mereka bergantung kpd “barangan buatan kami”….
    ya,mereka sudah tidak mengerti bagaimana mahu bahagia dgn “barangan buatan tuhan”…..
    mereka semua akan sujud di kaki kami dan meninggalkan Nabi Muhamad
    kami tidak perlu mempertahankan ”barangan buatan kami” apabila Muhamad ingin menghancurkannya…
    tetapi lihatlah!
    Mereka yang akan mempertahankannya sendiri…
    maka tercabutlah Syahadah dari roh mereka…

 
Lihatlah manusia zaman sekarang.
Apa yang dikejar oleh mereka?
Kemewahan dan kesoronokan semata-mata !
Saya tertarik dengan kata-kata dari Bishop tersebut:

    Lucifer telah berputus asa terhadap perkara-perkara yg besar,
    maka Nabi Muhamad mengingatkan sahabat2nya akan perkara2 yg kecil (molekul)
    dan kerosakan yg sekecil (molekul) telah berlaku kpd islam sedetik selepas Nabi Muhamad diambil tuhannya.
    kerana tuhan kepada Nabi Muhamad menghitung pahala dan dosa sekecil zarah molekul ,
    dan ikatan molekul-molekul2 ini boleh menjadi longgar dengan dihentam oleh daya sekecil zarah secara berterusan…
    maka sekecil zarah lah kami membina perkara-perkara di dunia ini…
    dan selebihya Lucifer akan menguruskanya

Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis rekod Nabi Muhamad:
"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.
Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar,
maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil."

Antara “barangan buatan” yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.
1. Kita diajar dalam buku biologi,
buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam.
tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman.
Nak ikut kafir ke nak ikut Nabi Muhamad ?
Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan.
so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam.
makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.


2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan.
Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi Muhamad selain susu dan madu.
Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck.
Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi di tangan mereka.


3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol,
namun kambing juga adalah makanan kegemaran Nabi Muhamad.
Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita.
Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.


4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus,
namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.


5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat,
contohnya coke dan maggi.
Coke tu sangatlah beracun,
pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi).

6. Untuk pengetahuan,
para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya
(sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar),
namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki
dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan.
selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara,
kanser ovari,
kanser prostat,
serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium,
magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

Secara kesimpulannya para kafir ajen Al-Masih Dajjal ni bukan setakat melemahkan kita dari segi lain namun secara pemakanan kita jua.
Firman Allah:
Wahai sekalian manusia!
Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik,
dan janganlah kamu ikut jejak langkah Syaitan,
kerana sesungguhnya Syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu.
Al-Quran
Surah Al-Baqarah
Ayat 168

Firman Allah:
Dan makanlah dari rezeki yang telah diberikan Allah kepada kamu,
iaitu yang halal lagi baik dan bertakwalah kepada Allah yang kepadaNya sahaja kamu beriman.
Al-Quran
Surah Al-Maidah
Ayat 88

Firman Allah:
Oleh itu,
makanlah (wahai orang-orang yang beriman) dari apa yang telah dikurniakan Allah kepada kamu dari benda-benda yang halal lagi baik,
dan bersyukurlah akan nikmat Allah,
 jika benar kamu hanya menyembahNya semata-mata.
Al-Quran
Surah An-Nahlu
Ayat 114


Share on Google Plus

About amirulhaizad

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

7 peminat :

aiNa yaZiD said...

entry ni buat aiNa berfikir kejap.. bdw, nice entry..~! thanks for sharing..^^,

aiNa yaZiD said...

kalau aiNa nak share boleh tak...? =)

Mr.B[e]ave[R] said...

boleh je aina..tapi ni sebenar nye panjang agi tau ni...de agi..mau kua sampai episod 6 kot nanti kang

princess teha:D said...

hurmm..teha terkedu bila baca semua ni..
masyaallah..pemikiran kte sebenarnya dikuasai mereka..rasa macam islam yg ada hanya atas nama..
sedangkan mereka merancang segala tipu muslihat nak sesatkan islam..

Mr.B[e]ave[R] said...

btul2...banyak lagi yang kite x sedar..banyak hidup seharian kite dah dipengaruhi dengan unsur ajaran freemason,illuminati,askar dajal ni...even amalan riba pon berleluasa..tapi maybe bab amalan riba ni akan cerita next time..sama2 menjaga kemuliaan Islam

sakurasue said...

tak sangka dah lame dorang rancang tipu muslihat ni. tapi kurang faham pasal jiran tu. dia tu jiran awk ke?

Mr.B[e]ave[R] said...

eh,ni bukan my story..dipetik dari artikel internet...try bace yang episod pertama dulu..stakat manew kebenaran tu xtau la..tapi dengan ilmu ni,samew2 kite cari kebenaran