gambar dan balasan neraka

bismillahirahmaanirahim
aku x tau la camne nak start hal ni
tapi rasew perlu untuk aku share

sekurang-kurang nye pesanan rasulullah ni aku sahut
mengajarkan sesuatu walau sepotong ayat

sekarang ni ramai antara kite suke bergambar..lagi2 dengan ada nya dslr
memang gambar cun..
nak pulak kalo letak kat photoshop tu
yang gelap pon boleh jadi cerah

tapi baru-baru ni Mr,B terbace sepotong hadis
insyallah hadis sahih sebab jumpe kat laman web JAKIM

Dari riwayat Abu Hurairah r.a
Rasulullah s.a.w bersabda: "Akan keluar satu batang leher dari Neraka pada hari kiamat, dengan dua mata yang melihat, dan dua telinga yang mendengar, serta lidah yang bercakap, lalu berkata: "Aku diberi kuasa menyiksa tiap-tiap seorang dari tiga jenis manusia: Tiap-tiap orang yang kejam dan keras hati, lagi degil tidak menerima kebenaran yang diketahuinya; tiap-tiap orang yang mempersekutukan sesuatu yang lain dengan Allah, dan orang-orang yang membuat gambar"

Mr.B agak keliru
baru gak de cadangan nak kembang bakat dlm fotografi
tapi biler dah bace gini,berfikir gak la..hurmm
mintak bantuan sapew2 yang ade pemahaman tentang ni

Share on Google Plus

About amirulhaizad

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 peminat :

Keri said...

mengikut huraian ulama2 yg saya faham, ambil gambar mnggunakan kamera dibolehkn tetapi haram jika mngambil gmbar model yg mendedahkan aurat. Membuat gambar dlm konteks lukisan ada pndapt membolehkan untuk tujuan pembelajaran. Wallahua'alam