Best Game: Malaysia vs Chelsea

english short version review: final whistle had just been blown away, the final result for the game is 1 - 0, won by chelsea. it was a fair game. chealsea played a very dominant game from the very start. with posession of 70 - 30. the goal was scored by drogba with a freekick just outside from the penalty box. a wonderful kick hitting the far post and bounced by the Malaysian keeper body and crossing the goal line. there had been some arguement and doubt about the decision, but the decision remains in favor towards chelsea.

malay version: permainan antara chelsea dan malaysia telah tamat. hanya satu jaringan dapat dilihat sepanjang 94 minit perlawanan. gol tunggal tersebut di jaring kan oleh drogba melalui sepakan penalti di minat ke 75min. sepakan penalti terkena tiang gol dan melantun ke badan penjaga gol lalu melintasi garisan gawang. walaupon terdapat perbalahan mengenai gol tersebut tapi keputusan tetap berpihak kepada chelsea.
walau bagaimanapun, pujian harus diberikan kepada pemain bawah pimpinan Ong Kim Swee kerana berjaya mengekang pasukan Chelsea. walaupun barisan serangan skuad pilihan Malaysia ini nampak tumpul berbanding skuad senior negara. tetapi, pujian untuk barisan pertahanan mereka harus diberi. barisan pertahanan menunjukkan corak pertahanan yang matang dan teratur. pengawalan terhadap pemain penyerang pihak lawan, control mengenai offside dilakukan dengan baik. terutamanya centre back Subramaniam. berbakat untuk diserap masuk ke pasukan senior untuk mengisi kekosongan serta menguatkan lagi jentera pertahanan. satu-satu nye player yang tak ditukarkan sepanjang perlawanan.
Share on Google Plus

About amirulhaizad

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 peminat :

ascil.punye.lah said...

tak kire lah chelsea ke,arsenal ke,liverpool ke.malaysia tetap di hati.

padahal aku tak tengok pon.ahahah

kemey said...

goal drogba x hebat tp match ni Malaysia mmg hebat!

Mr.B[e]ave[R] said...

Malaysia...tetap di hati...xsabar nak tengok game len..jum tengok kat stadium..=)